میبد "یزدفردا :کمیته ارزیابی فضای سبز شهرهای استان مستقر در دفتر فنی استانداری اعلام کرد: از نظر کیفیت فضای سبز میانگین استانی 6/292 واحد از 500 واحد می باشد که شهرداری میبد در رتبه سوم قرار دارد .

این کمیته که از سوی واحد فضای سبز دفتر فنی تشکیل شد عمده ترین مشکلات فضای سبز استان را کاهش بودجه در بخش نگهداری فضای سبز،خشکسالی و کاهش منابع اب ،قطع اشجار در فضای سبز عمومی و باغات از سوی مردم ،توجه کمتر به کیفیت فضای سبز و تغییرات زیاد مدیریتی در شهرداریها و نا تمام ماندن برنامه های فضای سبز اعلام کرد.

برابر گزارش کمیته ارزیابی فضای سبز دفتر فنی استانداری یزد مساحت پارک های درون شهری میبد در شش ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته 4% افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش سرانه پارک درون شهری 7/3 مترمربع برای هر نفر و سرانه کل فضای سبز 04/22 متر مربع برای هر نفر میباشد که نسبت به سال گذشته 14% متر مربع برای هر نفر افزایش داشته است و بر اساس سرانه استاندار 2/16هکتار کمبود پاک درون شهری وجود دارد و از نظر کیفیت فضای سبز در ردیف سوم قرار دارد که از 500 امتیاز 7/361 کسب نموده که نسبت به سال گذشته 95/31 واحد افزایش داشته است.

روابط عمومی شهرداری میبد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا